Friday, July 6, 2012

Esok Bermula Buku Baru.

Assalamualaikum <3.

Pejam celik pejam celik dah pun masuk bulan July 2012. Alhamdulillah, aku lulus penuh untuk semester 5 ni. syukur. Dan lagi beberapa hari je nak masuk untuk semester akhir utk Diploma kejuruteraan awam. tapi dengar cerita course ni dah ramai sgt orang amik. so chances utk dapat kerja tu macam low kan?

So, esok bermula la buku baru kita untuk tahun ni July2012-July2013 kalau tak silap bersempena dengan hari nifsu syaaban yg jatuh pada setiap 15 syaaban.

Memang la hari yang lepas perlu dilupakan, tapi jangan ingat apa yg kita buat tu Allah boleh lupa. Minta ampun la pada Allah dan sama-sama berubah ke arah yg lebih baik, cemerlang dan terbilang. Setiap tahun, segala amalan kita diangkat ke langit. Apa perasaan korang? confirm la terbayang-bayang sebanyak mana amalan yg dah dilakukan. yang WAJIB harus la kita lakukan, yang HARAM wajib kita tinggalkan.

Tapi, sejauh mana iman umat islam untuk tinggalkan benda HARAM? yang HARAM tu la manusia suka buat. yang WAJIB manusia jarang buat.


p/s: Tak sabar masuk final semester. harap semangat nak belajar tu berkobar-kobar dan dihadiahkan dengan hari bahagia 'tak lama' lagi. =D

No comments:

Post a Comment