Monday, July 6, 2020

Pasembor sedap di Penang

Hai assalamualaikum.

Mungkin ramai tertanya2, makanan apa yang best dekat Penang? Kalau aku, aku pilih pasemboq penang. Aku google punya google, ramai dok promote GANY PASEMBOR DAN HUSSAIN PASEMBOR.

malam kedua aku di Penang, aku pergi ke HUSAIN PASEMBOR. Aku tak p GANY.
Masa ni queue panjang. Musim pkp ni semua orang tak jaga kecuali kami sekeluarga. Dengan ada yang tak pakai face mask nya. Itu tak kisah la, yang penting KITA JAGA  KELUARGA KITA SENDIRI.

Review.
Harga rm32 untuk husain pasembor. Boleh makan 4 orang punya sebab portion banyak. Kami tak ambil seafood sebab memang tak makan. Harga pun dalam rm15-rm20 seekor. Cucur udang rm2.00- rm2.50. Lain2 dalam rm1.50 sebiji macam tu . Rasa dia macam mana? MANIS. TAK PEDAS. Mungkin bagi orang penang sedap. Bagi kami kurang . 😆

Keesokannya, kami repeat di tempat yang sama, kedai yang berbeza. Cuma kedai ni tak perlu beratur. Tapi bila makan, lagi sedap daripada HUSSAIN PASEMBOR. Pedas, manis semua cukup. Tapi tak semanis HUSAIN PASEMBOR.

                                                           HUSAIN PASEMBOR.
                    🌷Kuah cair sikit, penuh dengan cabai merah x berapa halus hahaha.
                    🌷 Kuah manis , tak pedas. Tak sesuai untuk diabetes.
                    🌷 bila makan banyak jadi muak sebab tak pedas.
                    🌷 kena beratur panjang macam gany pasembor
                    🌷 yang ni harga rm32 . Memang boleh la makan buat 4 orang. Kuantiti dalam 13 pcs.
 
SHARIFF PASEMBOR
🌷kuah pekat likat dan sedappp!!!                  
🌷tak payah beratur macam gany dan hussain
                       ðŸŒ·kuah pedas + manis. Tak muak makan banyak. 
Ni buat makan harga rm17. Dalam 5 pcs camtu . 2-3 orang makan. 

No comments:

Post a Comment